Wednesday, March 16, 2011

AirAsia Buat Laporan Polis


Gara-gara penyebaran maklumat palsu melalui laman sosial yang memaklumkan pesawat Airasia AK5154/AK5145 telah terhempas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching/KLIA pada Ahad, Airasia telah membuat laporan  mengenai pengedaran pesanan itu kepada polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Pihak Airasia juga memaklumkan tidak teragak-agak untuk mengenakan tindakan undang-undang yang tegas dan memulakan tindakan sivil atau jenayah terhadap individu atau kumpulan yang menyebarkan maklumat palsu.

Pengajaran kepada pihak yang berkenaan, janganlah kita sesuka hati menyerbarkan maklumat palsu. Tambahan pula ia melibatkan soal keselamatan. Tak pasal-pasal berhadapan dengan tindakan undang-undang. Secanggih mana pun teknologi sekarang, ia bukan untuk disalahgunakan. manfaatkanlah penggunaannya untuk kebaikan bukan untuk penyebaran maklumat palsu. Tindakan Airasia membuat laporan polis memang tepat bagi mempastikan individu yang terlibat tidak mengulangi kesilapan  yang sama.

p/s Jangan main-main dengan soal keselamatan!

No comments:

Post a Comment