Thursday, June 23, 2011

Tony Fernandes dapat Anugerah lagi


Tahniah buat Tan Sri Tony Fernandes kerana telah mendapat Anugerah Pengiktirafan Pengarah Korporat Asia. Anugerah tersebut diberikan oleh Corporate Governance Asia di Hong Kong.

Anugerah tersebut adalah satu pengiktirafan Fernandes dalam meningkatkan etika perniagaan, ketelusan dan tanggungjawab sosial korporat dalam perniagaan Airasia. Sebelum ini Fernandes pernah menerima Visionaries & Leadership Series oleh International Herald Tribune, sebuah syarikat suratkhabar di Amerika Syarikat, bagi kerjanya yang cemerlang di syarikat AirAsia.

Pernah menerima "Ketua Syarikat Malaysia bagi Tahun 2003" (Malaysian CEO of the Year 2003) pada Disember, 2003 — sejenis anugerah tertinggi yang sehingga kini, hanya diberikan kepada sembilan pengusaha di Malaysia oleh American Express dan Business TimesAnugerah ini diberikan kepada Fernandes bagi mengakui prestasi pengusahaan dan kemahiran pengurusannya di kalangan pemimpin-pemimpin syarikat-syarikat Malaysia, "Pengusaha Baru Malaysia Yang Terutama Bagi Tahun 2003" (Emerging Entrepreneur of the Year - Malaysia 2003) pada tahun 2004, dan "25 Bintang Asia" (25 Stars of Asia) oleh Business Week pada tahun 2005.(Wikipedia)

Walaupun telah banyak menerima Anugerah serta pencapaian luar biasa dalam Airasia, Baginya pencapaian tersebut bukan sahaja untuk dirinya tetapi juga untuk kakitangan AirAsia yang penuh dedikasi dalam mengembangkan syarikat penerbangan sehingga menjadikan ia semakin kukuh setiap tahun. Seperti resmi padi “Semakin berisi semakan tunduk” begitulah boleh disamakan dengan Fernandes. Sebanyak mana pun pengiktiran yang diberikan di peringkat antarabangsa, namun beliau masih kekal dengan sikap rendah diri dan mengekalkan gaya sederhana dalam penampilannya. Contoh buat semua!




No comments:

Post a Comment